הראיון המלא • בנט מפתיע: "הילדים החרדים – הם ילדיי"

    "אני נפגש עם מנהלי מוסדות חרדים, אני בקשר עם ראשי הרשתות, החינוך העצמאי ומעין החינוך התורני, ויש לנו מנהל מחוז מעולה זהבי, אוהב ישראלי ואני פוגש מנהלים ותלמידים חרדים".
    דוד לזר 9 Comment on הראיון המלא • בנט מפתיע: "הילדים החרדים – הם ילדיי"

    שר החינוך נפתלי בנט התראיין ב'קול חי' והתבטא בחמימות יתר על המגזר החרדי • "אנחנו לא מתערבים בתכני לימוד, יש לנו המון מה ללמוד מהחינוך החרדי" • על ליצמן: "מקדש שם שמים" • ומה הוא באמת חושב על נתניהו? • האזינו

    שר החינוך, נפתלי בנט צילום: תומר נויברג, פלאש 90
    "אני נפגש עם מנהלי מוסדות חרדים, אני בקשר עם ראשי הרשתות, החינוך העצמאי ומעין החינוך התורני, ויש לנו מנהל מחוז מעולה זהבי, אוהב ישראלי ואני פוגש מנהלים ותלמידים חרדים".
    0:05
    23.05.24
    נתי קאליש No Comments on ההדלקה הגדולה בעולם: "נערכים לשלושים אלף איש"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך נפתלי בנט התראיין הערב (שלישי) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' והתבטא בחמימות יתר על המגזר החרדי.

    בתחילת דבריו התייחס בנט לסערת הדברים המיוחסים ליו"ר חדשות 10 רמי סדן ואמר כי "אני לא שופט, אני לא יודע אם נאמרו הדברים, אבל אם הם נאמרו – זה דבר חמור מאוד, ככה להתייחס למפלגה ולראש מפלגה? זה בלתי ראוי ובלתי מקובל על הדעת. הדברים הם סופר חמורים. אבל כחברה אנחנו צריכים לא לשפוט ולקפוץ מיד".

    על היחסים הבעייתיים בינו לנתניהו אמר כי "נתניהו הוא ראש הממשלה ואני מקבל את זה לגמרי, דבר אחד אני לא אקבל – שבירה שמאלה", לדבריו, "הנושא לא היה ג'ובים אלא לקדם את עם ישראל, האם זה נעים שתוקפים אותך אישי? לא. אבל אני בפוליטיקה. אני כל יום עושה ביקורי פתע במוסדות החינוך וזה מה שמעניין אותי, לא פוליטיקה".

    בנט הגיב לדבריו של שר הביטחון ליברמן שאמר אמש כי "אני מציע לבנט שיירגע", לדברי בנט: "אני ממליץ לשר הביטחון להתמקד בעסקיו שלו, כמו שאני מתמקד במשרד החינוך, מוטב שכל אחד יתעסק בענייניו".

    "כל עוד רוחי בי אנחנו לא נמסור את אדמת ארץ ישראל"

    על הטענות כי הממשלה שוברת שמאלה אמר בנט: "קווי היסוד של הממשלה לא כוללים הקמת מדינה פלסטינית על קווי 67 וחלוקת ירושלים, אני אומר את זה לפני ואחרי בחירות, כל עוד אני בממשלה אני אמנע כל פגיעה בארץ שלנו, למי אנחנו צריכים לתת שטח לחמאס ולמרצחים שלנו? צריך להפסיק את הדיבורים הללו על הקמת פלסטין".

    "אני לא יודע שזה לא באמת יקרה, לכן אני שם בקבינט, ואני עומד על שמירת ארץ ישראל. אני לא מבין אנשים שבקלות אומרים בא נמסור ונחלק את ירושלים ואת הר הזיתים שקבורים שם גדולי האומה שלנו, אני מאוד עקבי בזה שנים כבר, אנחנו לא מוסרים שטחים".

    לדבריו, "אם אראה שיש סכנה בעניין הזה – אני אמנע את זה, אני לא אתן לממשלה להעביר שטחים לפלסטינים. כל עוד רוחי בי אנחנו לא נמסור את אדמת ארץ ישראל. הגיע הזמן לזה, אני מצפה מאנשים שלפני הבחירות אמרו שהם נגד הקמת מדינה פלסטינית שגם כעת יהיו נגד".

    "ליצמן מקדש שם שמים"

    על שר הבריאות ליצמן אמר בנט: "יש ביננו יחסים טובים, הרב ליצמן הוא אדם משכמו ומעלה, שר יסודי ורציני, דואג לכל המדינה ועושה קידוש ה', כבוד למדינה ולמגזר החרדי".

    בנט התייחס בהמשך הריאיון לטענות מנהלי מוסדות חרדים נגד משרד החינוך ואמר כי "הפעולה הראשונה שעשיתי במשרד החינוך היא החזרת הקייטנות לילדים החרדים, תיקנתי את מה שלפיד ופירון עשו".

    "כל הילדים החרדים – הם ילדיי"

    לדבריו, "ילד בן 6 שגר בבני ברק או בביתר שונה מהילד מת"א?. מיד תיקנתי את העוולה הזו ומיד המשכתי. כל פעולה שאני עושה אני דואג לכולם, מבחינתי ילד חרדי לא שונה מכל ילד אחר", אמר בנט.

    "רוח המפקד השתנתה במשרד החינוך מקצה לקצה, כיום יש רוח שאוהדת מאוד את המגזר החרדי, כל הילדים החרדים הם ילדיי, אני עם החרדים", הוסיף.

    לדבריו של בנט, "אני נפגש עם מנהלי מוסדות חרדים, אני בקשר עם ראשי הרשתות, החינוך העצמאי ומעין החינוך התורני, ויש לנו מנהל מחוז מעולה זהבי, אוהב ישראלי ואני פוגש מנהלים ותלמידים חרדים".

    "אם יש בעיות אני מפצה שיעבירו אלי ללשכה דרך פרוש ושיש אירועים חריגים אני רוצה לטפל", לדבריו, אנחנו לא מתערבים בתכני לימוד, יש לנו המון מה ללמוד מהחינוך החרדי ומהערבות ההדדית החרדית".

    האזינו לראיון המלא:



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      המילים שבכותרת "הילדים החרדים הם ילדיי" כשנאמרים על ידי נפתלי בנט,מזכירים מאוד את הדברים שאמר לבן ליעקב: "וַיַּעַן לָבָן וַיֹּאמֶר אֶל יַעֲקֹב הַבָּנוֹת בְּנֹתַי וְהַבָּנִים בָּנַי וְהַצֹּאן צֹאנִי וְכֹל אֲשֶׁר אַתָּה רֹאֶה לִי הוּא" וכו' (בראשית ל"א)
      בנט חושב שיש לו בעלות על ילדי הציבור החרדי, וכל האמצעים כשרים בעיניו בכדי לשלוט בחינוך בנינו ובנותינו, לרבות בתעמרות קשה בתקצוב מוסדות החינוך החרדי והובלתם לתהום כלכלית
      על איזה קופונים בדיוק מדבר בנט? קופונים על חובות העתק? על ההוצאות האין סופיות עבור רואי חשבון ועורכי דין
      בכדי להתמודד עם הדרישות המרושעות של משרד החינוך?
      השר בנט תתביש לך!

    2. 6

      מאת מנהלי מוסדות חינוך חרדים

      זה נורא! פשוט עינוי לשמוע את דברי הצביעות וההיתממות
      שר החינוך עולה לשידור בשבוע שבו משרדו "קיזז" עשרות ומאות אלפי שקלים מכל אחד מרשימת
      מאות רבות של מוסדות חינוך חרדים, בעלילה שלא התקבל דיווח על תשלומי מענקי שעות לעובדים
      בשעה שמוסדות החינוך כן העבירו את הכספים וכן דיווחו
      מנהלי המוסדות פנו במאות פניות שבהם זעקו ודרשו מפקידי משרד החינוך שיחזירו את הכספים
      שנגזלו מהם, בצירוף הוכחות ואסמכתאות שהתשלומים שולמו על ידם ודווחו כנדרש עם אישור פקידי משרד החינוך חתומים על ידם
      מנהלי המוסדות פשוט התחננו והסבירו שצ'קים חוזרים להם, ואין אפשרות לשלם משכורות לעובדים ותשלומים לספקים, אין אפשרות לעמוד בתנאי התעסוקה הנדרשים בחוקי העסקה על ידי משרד הכלכלה (משרד שבנט מכיר היטב)
      ופקידי משרד החינוך פשוט התעלמו/לא ענו לשיחות וברחו מהמשרד/ענו בגיבובי טענות כחש
      כפועל יוצא מכך, מנהלי המוסדות לא יכולים לשלם החודש משכורות לעובדים, מכיוון שהכספים "קוזזו"
      ועד שיחזירו את הכספים, על מנהלי המוסדות לעבור מסכת התעללויות והשפלות
      השר בנט ברוב רשעותו מזכיר את המצוקה של הגננות שמתפרנסות בדוחק, ומציג עצמו כמי שדואג שלא יגעו להם בכבשת הרש, בו בזמן שהוא האחראי הישיר ל"קיזוז" אדיר משכרם באופן שאינו מאפשר החודש לשלם את שכרם,
      השר בנט אינו מתבייש ומתהדר בפרוייקט סייעת שניה, בשעה שמוסדות חינוך חרדים רבים סמכו על הבטחתו, חתמו חוזה עם סייעות שניות והעסיקו אותם ושלמו את שכרם מתחילת שנה ועד עתה, ןלפתע מתברר להרבה מאוד מוסדות שהתקציב עבורם לא ישולם בגלל כל מיני טענות שונות ומשונות שנועדו להכשיל את מנהלי המוסדות ולהובילם לקריסה כלכלית או לכל הפחות לערעור יכולת התנהלותם ויציבותם באופן שיקשה על עמידה בתנאי שכר וכך מצפה בנט לסכסך את הבעלויות עם העובדים
      ומתוך הלחץ הזה מצפה הוא לחזור כמושיע ולהעניק כלים לפרנסה בכבוד…
      השר בנט הוא זה שתוקע את כיבוד ההסכמים הקואלציוניים לפיהם היה אמור להתעדכן התקציב של מוסדות המוכש"ר באופן שההוצאות יהיו מקבילות להכנסות, מה שיאפשר העלאת שכר העובדים ומניעת קריסת המוסדות
      כבר אמרו חז"ל הזהרו מהצבועים, ומצווה לפרסם את החנפים, אנו מנהלי המוסדות זועקים מהשטח בלב שתת דם! השר בנט הוא אויב, הזהרו מחלקלקות לשונו, אל תניחו לו
      אנא בשם חופש המידע דרשו את כל הנתונים ממשרד החינוך לגבי היקף הקיזוזים שעשו משרד החינוך, מה סיבתם, וכמה מתוך הקיזוזים כבר נמצא כקיזוז בלתי מוצדק!!!
      אנא דרשו את הנתונים כמה מוסדות נמצאים בהמתנה בסטטוס של "ממתין להחלטה" בעניין קבלת הרשיונות לשנה הבאה למרות שעברו בהצלחה את כל המכשולות הבירוקראטיים, ורשיון ביד עדיין אין!!!
      דרשו את המידע כמה בקשות לרשיונות ובקשות לחידוש רשיונות נדחו
      בקשו את המידע והשוו כמה מוסדות חרדיים נכשלים במבחן איתנות פיננסית על ידי נוהל איתנות פיננסית ונוהל תקצוב
      לכל המידע הנוגע לשאלות האלו, דרשו מידע מקביל לאשר נעשה במוסדות של חילונים, דתי לאומי, ואפילו ערבים, וראו ותיווכחו שכל מסכת ההתעללויות האלו היא נחלת חלקו אך ורק של הציבור החרדי
      האם יתכן שכזה נזק הרסני הנעשה בכזה היקף אדיר, ובכזה אופן עברייני ובלתי חוקי, כל זה השר בנט אינו יודע???
      אם התשובה שהוא כן יודע (וודאי שהוא יודע וגם יוזם זאת ללא ספק) אז יש לנו שר חינוך שמתנהל כבריון השכונה, יש לנו שר חינוך צבוע שבתקשורת מדבר נופת צופים ובחדרים האפלים של משרדו מתנהג בצורה מרושעת, שפלה ובזויה
      ואם את כל הנעשה הוא לא יודע, אז רבותי, יש לנו שר חינוך מטומטם!
      ואסור לו להיות רגע אחד בתפקיד כה רם!
      לסיכום, רוח המפקד השתנתה בדיבורים בתקשורת, אבל הידיים נשארו ידי פירון
      כל הקומפלימנטים של בנט כלפי ליצמן ופרוש מהווים תעודת עניות עבורם
      כי אם בנט, מהאוייבים המסוכנים והארסיים של הציבור החרדי מרוצה מהתנהלותם, אנחנו מאוד מוטרדים
      אנו פונים אליכם, רדיו קול חי, התנהלו כמו רדיו אמיתי, דרשו את כל המידע מתוקף חוק חופש המידע, והעלו לשידור את חגי כ"ץ מהחשבות, גיורא גור מהרישוי, העלו לשידור את ורדה בורובסקי מפקחת ארצית -פיתוח מקצועי והסמכת עו"ה 02-5603162 שבין השאר אחראית על ה"קיזוזים" שנעשו ומסתתרת בהתכתבויות מאחורי סטודנטית בשם מירב ראובני (מינהל, הכשרה והתפתחות מקצועית וכו'), צרו קשר עמם ועם עוד רשימת פקידים ואמתו אותם מול הנתונים
      אנא פנו לאחד ממנהלי המוסדות שכבר עבר את משרדי וחדרי העינויים של החשבות ואגף תקציבים, והרישוי וראו ובדקו בעצמכם כיצד, פקידים לא מאיישים את משרדם ובורחים אחרי קיזוזים ופיגועים מסוגים שונים, ראו את היחס הבוטא והמתנכר, והכי חמור ההתנהלות העבריינית מבחינה חוקית פשוטו כמשמעו!

    3. 5

      בנט דואג לגננות??
      הרי את כל מה שהוא מקצץ מהמוסדות שנמצאים בחובות
      הוא אף פעם לא מחזיר לגננות, את הכסף של הגננות הוא נותן לחינוך הננלכתי,לממ"ד ולערבים
      הוא פשוט ציני ושקרן

    4. 4

      בנט שוכח שהעמותו שמעסיקות גננות, לא קיבלו את המבנים ממשרד החינוך אלא הם נאלצים לשלם על מבנה ותחזוקתו בעצמם, ואז הוא בא ומתלונן על כך שמנהלי העמותות גוזרים קופון

    5. 3

      ומה עם מוסדות הפטור? למה להם לא הוסדר תקציב לקייטנות?

    6. 2

      אמא רוסיה גם סגרה חיידרים מתוך דאגה לעם היהודי עכשיו הגיע האבא